Dzienniczek dla ucznia Uonet + Microsoft Office 365.
Założenie e-dzienniczka dla ucznia i synchronizacja z platformą Microsoft Office 365
ma umożliwić uczniom i nauczycielom dwustronną komunikację poprzez wysyłanie wiadomości i zadań domowych.
- Zakładka „Wiadomości” umożliwi również przesyłanie aktywnych linków
do zewnętrznych zasobów edukacyjnych przygotowanych przez nauczyciela. - Zakładka „Zadania domowe” pozwoli nauczycielowi opisując zadanie domowe dodać aktywne linki do zewnętrznych materiałów oraz linki do zasobów zamieszczonych
na OneDrive (aplikacja w Microsoft Office 365). Zadania domowe widoczne są
na Witrynie rodzica/ucznia, gdzie wystarczy kliknąć na link, by przejść
do zamieszczonych pod nim materiałów.
Jak założyć dzienniczek ucznia i synchronizować go z platformą Microsoft Office 365?
Kolejne kroki
Jak założyć e-dzienniczek i zalogować się pierwszy raz?
1) Uczeń musi posiadać swój własny adres email.
2) Podany adres email wychowawca wprowadza do systemu.
3) Po wprowadzeniu przez wychowawcę adresu do dziennika, uczeń może zacząć zakładać swoje konto zgodnie z instrukcją zamieszczoną na stronie szkoły www.sp1.krotoszyn.pl
Po zalogowaniu się na swoje konto uczeń może zobaczyć:
- swój aktualny plan lekcji,
- kiedy i z czego będą sprawdziany czy kartkówki,
- zadania domowe jakie trzeba odrobić w najbliższym czasie,
- swoje oceny i nieobecności.
ZGŁOŚ WYCHOWAWCY, ŻE POSIADASZ JUŻ SWOJE KONTO NA UONET+ TZN. DZIENNICZEK UCZNIA, A OTRZYMASZ LOGIN I HASŁO SŁUŻACE
DO LOGOWANIA DO PLATFORMY MICROSOFT OFFICE 365.
Gdzie znajdują się dane logowania do konta Microsoft Office 365?
- login znajduje się w Witrynie ucznia/rodzica w zakładce „Dostęp Office365”
- hasło otrzymasz indywidualnie przez e-dziennik od dyrektora szkoły lub wychowawcy szkoły
Jak przygotować wiadomość zawierającą aktywny link do materiałów przez dysk OneDrive (aplikacja w Microsoft Office 365)?
1) Uruchom moduł wiadomości.
2) Wybierz adresata wiadomości.
3) Wpisz tytuł wiadomości.
4) Naciśnij Dodaj z OneDrive.
Aplikacja zapyta czy chcesz posłużyć się:
- indywidualnym kontem Microsoft
czy - organizacyjnym kontem Microsoft (ta opcja dotyczy pracowników i uczniów, którym szkoła udostępniła konta w ramach pakietu „Office 365 dla Edukacji”).
Wybierz opcję „Office 365 dla Edukacji”
5) Następnie zostaniesz przekierowany do okna logowania Microsoft. Zaloguj się swoimi danymi dostępowymi do OneDrive (Microsoft Office 365).
Uwaga! Nie jest to login i hasło do systemu dzienniczek UONET+.
Gdzie znajdują się dane logowania do konta Microsoft Office 365?
- login znajduje się w Witrynie ucznia/rodzica w zakładce „Dostęp Office365”
- hasło otrzymasz indywidualnie przez e-dziennik od dyrektora szkoły lub wychowawcy szkoły
Za pomocą otrzymanego loginu i hasła uczeń może zalogować się również do platformy Microsoft Office 365 pod adresem https://portal.office.com/ i tam będzie mógł online komunikować się z nauczycielem za pomocą aplikacji Microsoft Teams.
Więcej informacji w dostępnych poniżej materiałach:
- Jak przygotować wiadomość zawierającą link do zasobów na dysku OneDrive? https://www.vulcan.edu.pl/vulcang_files/user/Nowosci-uonetplus/Wiadomosc-link-do-OneDrive-uczen.pdf
- Aktywne linki do zasobów w sekcji „Zadania domowe” https://www.vulcan.edu.pl/vulcang_files/user/Nowosci-uonetplus/Aktywne-linki-Zadania%20domowe-uczen-rodzic.pdf
W razie kłopotów z logowaniem proszę o kontakt z wychowawcą klasy lub dyrektorem szkoły!